Vertrek Monique Bussmann leidt tot samengaan CMV en MWD Breda

De opleidingen Culturele en Maatschappelijke Vorming (CMV) en Maatschappelijk Werk en Dienstverlening (MWD) in Breda gaan samen in een nieuwe afdeling. De directie heeft dit besloten nadat hoofd opleiding Monique Bussman heeft aangekondigd per 1 januari 2002 te vertrekken. Dit was een reden om de toekomst van de opleiding CMV te herzien, zo schrijft directeur Gerton Heyne in een brief aan de studenten. De faculteitsraad heeft zijn zorg uitgesproken over de gang van zaken.
Volgens de directie is krachtenbundeling nodig. Door CMV en MWD in een nieuwe afdeling te laten samengaan, worden de nadelen van kleinschalige opleidingen, zoals problemen met roostering, weggenomen. Bovendien liggen de beroependomeinen erg dicht bij elkaar, aldus Heyne.
Hij benadrukt dat de plannen worden uitgewerkt tijdens een interim-periode. Paul Jansma, hoofd MWD, wordt per 1 november interim-hoofd van CMV. Tijdens de interimperiode moet duidelijk worden hoe een nieuwe afdeling het beste kan worden georganiseerd. Ook wordt uitgezocht of het noodzakelijk is dat de opleidingen dichter bij elkaar moeten worden gehuisvest.
Afstemming van het onderwijs komt pas in een later stadium aan de orde. Heyne verzekert de studenten in de brief dat de karakters en identiteit van beide opleidingen blijven gewaarborgd. (MvH)