Discussiëren in het Willem II-stadion

Welke onderwerpen er precies aan bod komen, is niet zeker. Dat bepalen de deelnemers aan de Onderwijsdag op 8 november namelijk zelf. Zij gaan in het Tilburgse Willem II-stadion met elkaar in discussie over de verhouding tussen het hoger beroepsonderwijs en de arbeidsmarkt. Het is de eerste keer dat de Hogeschool ’s Hertogenbosch en de Hogeschool Brabant samen meedoen aan de Onderwijsdag.
Verschillende sprekers, voornamelijk afkomstig uit het bedrijfsleven, beginnen de dag met een aantal stellingen. De deelnemers wisselen daarover later van gedachten in de vorm van een Lagerhuis-discussie. De stellingen die voortvloeien uit die discussie worden ’s middags gepresenteerd op verschillende flip-overs. Iedereen kan aanschuiven bij de stelling die hem of haar het meest interesseert.
Later op de middag verandert de samenstelling van de discussiegroepen in een café-achtige omgeving. Dan nemen de deelnemers plaats aan verschillende tafels om in groepjes verder te discussiëren. De beide hogescholen willen de medewerkers zo de kans geven elkaar beter te leren kennen. Bovendien moet de dag medewerkers inspireren. (YP)