Soep, broodjes en ergernissen bij lunch Raad van Bestuur en studenten

Drie weken later dan gepland hebben Frans van Kalmthout en Anneke Nijenhuis, leden van de Raad van Bestuur van de Hogeschool ‘ s-Hertogenbosch, geluncht met studenten. Soep, belegde broodjes en ergernissen gingen over tafel.
Twaalf studenten hebben gisteren hun vrije middag opgeofferd om met de leden van de Raad van Bestuur van gedachten te wisselen over wat er zoal fout gaat op de hogeschool. Vooral de gebrekkige informatievoorziening zat de studenten dwars.
Mededelingenbord, flyer, poster, intranet, internet, e-mail, nieuwsbrief en een tweewekelijkse krant (Skoop): het is er allemaal. Maar worden al die papieren en elektronische boodschappen wel gelezen? Nee, zeggen de studenten. ‘Vaak weet je niet van het bestaan van een medium, de ICT-nieuwsbrief bijvoorbeeld is bij velen van ons volstrekt onbekend. En door het grote aantal emailberichten zien we door de bomen het bos niet meer.’
Bert van Irsel, tweedejaars student Management, Economie en Recht, vatte het probleem kort samen: ‘De structuur van de informatievoorziening is goed, maar je moet als student wel van de structuur afweten.’
Naast de informatievoorziening, spraken studenten en bestuursleden over de uitstraling van de school, de oprukkende vervuiling en de beschikbaarheid van computers. Over vier weken praten de studenten en bestuursleden verder. (JvD)