Studenten St. Joost op internationaal filmfestival

De Hogeschool voor de Kunsten Arnhem organiseert samen met de opleiding Vrije Kunst en Filmhuis Arnhem in het weekend van 23 tot en met 25 november het internationaal festival van de studentenfilm. Ook enkele studenten van de Academie St. Joost tonen hun films. Marijn van Kreij, Ton van Zantvoort en Harrie Verbeek – inmiddels afgestudeerd – dingen bovendien mee naar de prijs voor de meest experimentele film en een publieksprijs. De Akademie voor Kunst- en Vormgevingsonderwijs in Den Bosch heeft geen afgevaardigden onder de deelnemers.
Het festival heeft inzendingen van kunst- en mediaopleidingen uit Europa (Joegoslavië, Engeland, België, Duitsland) en uit Azië (Taiwan). Behalve de films van studenten wordt de film Outer en Inner Space van Andy Warhol vertoond en houdt Chris Dercon, directeur van het Museum Boymans van Beuningen, voorafgaand aan het festival een lezing over ‘de invloed van de kunstfilm op de reguliere cinema’. (RL)