1500 gulden voor visionair essay

Twee prijzen van elk 1500 gulden looft de Raad van Bestuur uit voor de winnende essays die worden ingezonden voor een essaywedstrijd van de Stichting Brabantse Hogescholen. De Stuurgroep Visietraject wil medewerkers en studenten uitdagen tot opinies over het onderwijs van de toekomst aan de samenwerkende Hogeschool Brabant en Hogeschool ’s-Hertogenbosch. Toen die twee vorig jaar een besturenfusie aangingen werd bedacht, dat het samengaan ook tot inhoudelijke resultaten zou moeten leiden. Daarom werd besloten een visietraject te organiseren, waarin iedereen ideeën zou kunnen aandragen.
De wedstrijd kent twee categorieën: medewerkers en studenten. In beide categorieën wordt een prijs uitgeloofd. Onderwerp: tot welke meerwaarde kan de samenwerking tussen de hogescholen leiden. Concreet vertaald in de beschrijving van een dag van een medewerker of student in het jaar 2005. Essays (max. 900 woorden) kunnen tot 26 november via e-mail worden ingeleverd bij de jury: mvdheuvel@hsbos.nl (FG)