Acht nominaties Toon Hommelprijsvraag

De nominaties voor de Toon Hommelprijs 2001 zijn bekend. De prijs, 3500 gulden groot, wordt elk jaar uitgereikt aan de schrijver(s) van de beste scriptie van de Hogeschool Brabant.
De dit jaar opgerichte Academie voor ICT & Management (AIM) bracht voor het eerst een nominatie uit: Jeroen de Bekker schreef een scriptie over communicatie tussen digitale agenda’s en computers. De Faculteit Techniek & Natuur (FTN) heeft twee nominaties uitgebracht. Bij het Laboratoriumonderwijs kandideert Hugo Suykerbuyk met een werkstuk over remstoffen bij tumoren. Ivo van Straaten en Arno Bastiaans studeerden af op een onderzoek naar investeringen in woonzorgcomplexen voor ouderen en gehandicapten.
De Faculteit Gamma nomineerde twee duo’s. Bij Culturele & Maatschappelijke Vorming studeerden Pleunie van Galen en Aukje van Gurp af op een project voor de organisatie Catholic Action for Streetchildren, waarin een link werd gelegd met het overheidsbeleid inzake ontwikkelingssamenwerking. Fysiotherapiestudenten Ilse Horvers en Jeannine Spuijbroek ontwierpen voor hun afstuderen een onderwijsmodule over de motorische ontwikkeling van de mens.
De HEAO bracht het afstudeerwerkstuk van Egon de Haas van de opleiding Management, Economie & Recht (MER) in. Hij bracht het laatste deel van zijn studie door bij New Technology Network Team (NTNT), waar hij bijdroeg aan de opzet van een databank voor kennismanagement.
Voor het vak godsdienst/levensbeschouwing schreef PABO-studente Daniëlle Pollé een scriptie over ‘bibliodrama’ op de basisschool als verwerking van bijbelverhalen. Kunststudente Anne van den Heuvel is genomineerd met een afstudeerwerkstuk over het hier en nu als uitgangspunt om een eigen paradijs te scheppen.
Op vrijdag 23 november maakt de jury de winnaar bekend. (YP/FG)