Avondje Nederlandse cultuur voor buitenlandse studenten

Buitenlandse studenten moeten zich meer thuis gaan voelen in Nederland. Daarom organiseert Outlook, een christelijke groep studenten, op 16 november voor het eerst een culturele avond. De Nederlandse cultuur staat dan centraal.
‘We hebben het idee dat buitenlandse studenten zich soms een beetje verloren voelen hier’, zegt Eelco den Boer van Outlook. Daarom wordt er een avond georganiseerd waarop ze kennis kunnen maken met de Nederlandse gewoonten, met Breda en met elkaar.
Tijdens die avond wordt gekeken waar de buitenlandse studenten behoefte aan hebben. Naar aanleiding daarvan worden meer uitstapjes, culturele avonden en bijbelstudies georganiseerd. ‘We willen ze niet bekeren’, zegt Den Boer. ‘Veel studenten zijn niet bekend met het christelijke geloof, daarom kunnen voor hen bijbelstudies interessant zijn.’
De avond begint om half acht aan de Generaal van Hamsingel 10a in Breda. (SW)