Bestuurslid Wim Doors vrijgesteld voor bouwplannen

Waarschijnlijk wordt Wim Doors binnenkort ontheven van een aantal bestuurlijke taken bij de Stichting Brabantse Hogescholen die niet rechtstreeks met het huisvestingstraject van de Hogeschool Brabant te maken hebben. Doors is tot nu toe verantwoordelijk voor huisvesting, facilitaire voorzieningen en ICT. Hij zou door een herschikking van portefeuilles in de Raad van Bestuur de handen vrij krijgen om zich volledig met de bouwplannen van de Hogeschool Brabant bezig te gaan houden. Met name de combinatie van het bouwdossier met de portefeuille ICT zou te belastend zijn om beide goed te kunnen behartigen.
Over de precieze herverdeling van taken wordt nog in de Raad van Bestuur overlegd. Er is sprake van, dat Anneke Nijenhuis de portefeuille huisvesting – exclusief bouwzaken – erbij neemt, naast innovatie, onderwijs & studentenzaken en kwaliteitszorg. Ze was al tweede verantwoordelijke voor huisvesting. Vice-voorzitter Frans van Kalmthout wordt genoemd als nieuwe portefeuillehouder ICT, waarvoor hij al tweede verantwoordelijke was. (FG)