Blessure treft Pastoors tijdens WK gewichtheffen

Het WK gewichtheffen in Antalya in Turkije is voor Joop Pastoors één grote teleurstelling geworden. De eerstejaars student Bouwkunde van de Hogeschool ’s-Hertogenbosch raakte in een voorbereidende training geblesseerd, waardoor hij op de wedstrijddag niet in actie kon komen.
Tijdens de training hoorde de 20-jarige student iets knakken toen hij de halter boven zijn hoofd tilde. Vanaf dat moment kon hij niets meer en lag hij op de grond. Een arts van de Internationale Gewichthef Federatie weigerde om onbekende reden hem te verzorgen. Het duurde een uur voordat een andere dokter hem wel wilde helpen. Die constateerde dat er twee ruggenwervels verschoven waren. Het is nog onduidelijk hoe lang de gewichtheffer uit de roulatie zal zijn.
Pastoors was met grote verwachtingen naar het WK gegaan. Hij wilde daar 193 kilo stoten. Daarmee had hij dan het Nederlands record in handen gekregen. Om dat record alsnog te verbreken, hoopt de bouwkundestudent bij de Open Dutch Kampioenschappen in december er weer te staan. (KvdL)