Bossche student verliest van Thom de Graaf

De politieke carrière van Dennis van Nieuwenhuijzen, eerstejaars Maatschappelijk Werk en Dienstverlening aan de Hogeschool ’s-Hertogenbosch, maakt een pas op de plaats. De student was één van de drie kandidaten voor het lijsttrekkerschap van de D66-fractie in de Tweede Kamer. Maar tijdens een congres in Rotterdam afgelopen zaterdag kozen de leden met overgrote meerderheid Thom de Graaf, de huidige fractievoorzitter, tot lijsttrekker.
Van Nieuwenhuijzen is ‘absoluut niet’ teleurgesteld, zo zegt hij. ‘Ik kan weinig anders doen dan me erbij neerleggen.’ Hij mikt nu op een verkiesbare plaats op de kandidatenlijst voor de Tweede Kamer. ‘De meeste congresgangers zijn van mening dat mijn presentatie tijdens het congres van een dermate kwaliteit was, dat ik me in de picture heb gespeeld voor de verkiezing in de Tweede Kamer.’
De MWD-student staat op de vierde plaats op de D66-lijst voor de gemeenteraad in zijn woonplaats Tilburg. Dat viel hem tegen. Hij rekende op een derde plaats. D66 heeft momenteel drie zetels in de Tilburgse raad. (GR)