Hogeschool Brabant wijzigt huisvestingsplannen Tilburg

De gezamenlijke projectgroep van de Hogeschool Brabant en de gemeente Tilburg heeft een nieuwe locatie voor huisvesting van de Faculteit Techniek & Natuur (FTN) in Tilburg in beeld gebracht: het Louis Bouwmeesterplein. Het plein naast de schouwburg, nabij het stadhuis, doet nu dienst als parkeergarage. Met de huidige locatie aan de Cobbenhagenlaan is het Louis Bouwmeesterplein de enige optie voor nieuwbouw. Het Pieter Vreedeplein, het Veemarktkwartier en de NS-hallen zijn na nader onderzoek niet meer in beeld voor huisvesting in hartje stad.
Volgens Leo Jansson, lid van de projectgroep, was het essentieel dat terreinen in het bezit waren van de gemeente of van één eigenaar. ‘Ervan uitgaande dat we in september 2005 nieuwe huisvesting willen hebben, is het Louis Bouwmeesterplein uitermate geschikt.’
Huisvesting in de binnenstad betekent dat de uitstraling van de Hogeschool Brabant wordt vergroot. Bovendien is een gebouw in het centrum van Tilburg aantrekkelijk voor studenten.
De projectgroep zal de twee opties vóór 1 december aan de Raad van Bestuur voorleggen. (RL)