Materialenwinkel terug in kunstacademie

Studenten aan de Akademie voor Kunst en Vormgeving in ‘s-Hertogenbosch kunnen de materialen waarmee ze hun kunstwerken maken, over niet al te lange tijd weer in hun eigen schoolgebouw aanschaffen. Het Facilitair Bedrijf van de Hogeschool gaat zelf een materialenwinkel exploiteren. Deze krijgt een plaats tegenover de huidige servicebalie, aan de rechterkant van de ingang. Streven is om de winkel in februari 2002, na de voorjaarsvakantie te openen. Op dit moment fungeert de servicebalie nog als verkooppunt voor kleinere materialen als schetspapier en houtskool. Volgend jaar wordt dat beperkte assortiment dus uitgebreid.
Vóór de brand in mei afgelopen studiejaar exploiteerde het Bossche bedrijf ‘De Kwast’ de materialenwinkel. Het bedrijf zag echter geen heil in een voortzetting van de verkoop van materiaal op de kunstacademie ná de brand, omdat het niet rendabel was.
Omdat de directie van de kunstacademie en het management van het Facilitair Bedrijf verwachtten dat geen enkel bedrijf om die reden een winkel in de kunstacademie zou willen beginnen, werd besloten zelf een winkel te openen. (RL)