Techniekstudenten winnen Toon Hommel-scriptieprijs

Arno Bastiaanse en Ivo van Straaten, afgestudeerd Bouwtechnische Bedrijfskunde aan de Faculteit Techniek & Natuur, hebben de Toon Hommel scriptieprijs gewonnen. Uit acht scripties van alle faculteiten van de Hogeschool Brabant vond de jury het duo een overtuigende winnaar. Het afstudeerwerk van de techniekstudenten met het onderwerp ‘Investeren in de zorg’, getuigde volgens de jury van ‘zicht op maatschappelijke relevantie in relatie tot actualiteit’. Bovendien was de jury ‘onder de indruk van de uitwerking van de probleemstelling’, vond het dat ‘de materie goed was bestudeerd’ en dat er met een eigen vakinbreng ‘vakoverschrijdend’ te werk was gegaan.
De scriptieprijs is genoemd naar Toon Hommel, voormalig studentenpastor van de Hogeschool Brabant. Aan de prijs is een geldbedrag verbonden van f 3.500,-. De scripties werden niet op inhoud beoordeeld maar op toegankelijkheid, oorspronkelijkheid, maatschappelijke relevantie, samenhang tussen theorie en praktijk, praktische bruikbaarheid en actualiteit. (RL)