Tilburgse studentenactie voor aids-fonds uitgesteld

De actie van studentenvereniging Totus om donateurs te werven voor het aids-fonds is verplaatst naar 29 november. De vereniging van de faculteit Techniek & Natuur in Tilburg kreeg van de gemeente geen vergunning om op 8 november in het centrum van de stad te werven.
Totus doet mee aan de actie ‘Student Message: STOP AIDS NOW!’. Voor deze actie hebben zich inmiddels tientallen studentenverenigingen uit heel Nederland aangemeld. Doel is om, vooral aan het begin van het schooljaar, zoveel mogelijk donateurs te werven.
Totus mobiliseert aspirant-leden in Tilburg om te collecteren. Een vertegenwoordiger van het aids-fonds geeft vooraf een korte training om de studenten te leren hoe ze mensen over kunnen halen om donateur te worden. Tijdens de koopavond op 29 november gaan de studenten in het centrum van Tilburg hun overredingskracht uitproberen op het winkelend publiek.
Het aids-fonds had de vereniging vorig schooljaar al benaderd om studenten in te zetten voor de actie maar de introductieperiode voor zowel niet-leden als aspirant-leden was toen net voorbij. De vereniging hield echter contact met het aids-fonds om dit studiejaar in actie te komen.
De actie heeft een eigen ambassadeur in de persoon van de Minister van Onderwijs, Loek Hermans. Op 8 juni plaatste hij op het Binnenhof symbolisch de laatste steen in een muur tegen aids. (RL)