Alternatieve rookruimte gezocht

De rokerskantine op de begane grond van de Hogeschool ’s-Hertogenbosch functioneert niet goed. De ruimte is zelfs voor sigarettenliefhebbers te rokerig en is twintig procent van de tijd niet beschikbaar. Daarom wijken rokers in groten getale uit naar de ruimte voor de hoofdingang van de hogeschool. Dat leidt tot overlast voor degenen die het gebouw in of uit willen.
Daar moet een alternatief voor komen, stelt Frans Coppelmans, lid van de Hogeschoolraad, in een notitie aan Marijke Tielemans, hoofd van de Facilitaire dienst. Hij heeft ook een ruimte in gedachte: het terras naast de studentenkantine (tussen de gangen C en D).
Deze ruimte ligt centraal, is via de kantine goed te bereiken (een sluis zorgt ervoor dat het niet tocht), er staan al banken omdat het in de zomer in gebruik is als terras en er is makkelijk een overkapping te maken voor beschutting tegen de regen. De tuin zou ook kunnen, stelt Coppelmans. Maar die is moeilijker te bereiken en in regenperiodes vanwege de ondergrond minder aantrekkelijk. (GR)