“Europese erkenning voor ‘Guerre de l’eau'”

Het project ‘Guerre de l’eau’ van de Bossche opleiding International Business and Languages (IBL) is Europees erkend. Tijdens het Talenfestival van het Nationaal Bureau Moderne Vreemde Talen, afgelopen zaterdag in Scheveningen, kreeg het project de Europese onderscheiding voor innovatief onderwijs in moderne vreemde talen, oftewel de Talenprijs 2001. Drie van de vier genomineerden vielen in de prijzen en ontvingen een certificaat.
Guerre de l’eau is een Franse documentaire die de opleiding IBL met behulp van het softwareprogramma Mediator heeft bewerkt tot een oefening in luister- en spreekvaardigheid. Het project staat op cd-rom waardoor studenten thuis en elders aan de slag kunnen. Binnenkort zet de opleiding het ook op intranet.
De opleiding krijgt behalve het certificaat een bedrag van 5000 gulden. ‘We willen studenten beurzen aanbieden voor cursussen in het buitenland’, zegt Ingrid van Kempen, lid van de projectgroep Guerre de l’eau. Verder mag de opleiding in brochures en correspondentie bij wijze van kwaliteitskeurmerk een logo afdrukken. (GR)