Raad van Bestuur betrekt flat

Ruim een half jaar nadat de kantoorverdieping in Tilburg werd gehuurd is de Raad van Bestuur klaar voor de verhuizing. Een jaar geleden stelde het bestuur vast, dat het onhandig was om de Stichting Brabantse Hogescholen vanuit twee steden te besturen. Daarom werd in Tilburg naar een geschikte locatie gezocht om de gefuseerde bestuurscolleges van de Hogeschool Brabant en de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch ook qua huisvesting samen te voegen. De keus viel op een nieuwe kantoorflat aan de Prof. Cobbenhagenlaan op een steenworp afstand van de bestaande locatie van de Hogeschool Brabant.
De inrichting en andere voorbereidingen verhinderden dat het bestuur al eerder kon verhuizen. In de kerstvakantie zullen de verhuiswagens echter voorrijden. De Raad van Bestuur zal de ruimtes die ze in Breda en Den Bosch achterlaten blijven gebruiken. In Breda komen op de vrijgekomen verdieping flexibele werkplekken, waar behalve het bestuur de ondersteunende diensten kunnen aanschuiven. De kamer van collegevoorzitter Frans van Kalmthout in Den Bosch blijft eveneens voor het bestuur beschikbaar.
Er wordt nog gedacht over een feestelijke opening van de nieuwe kantoorruimte, maar bijzonderheden daarover zijn nu niet bekend. (FG)