“‘Strubbelingen’ bij invoering nieuwe chipkaart”

De invoering van de nieuwe chipkaart aan de Hogeschool ’s-Hertogenbosch verloopt ‘met de nodige strubbelingen’, constateert Marijke Tielemans, hoofd van de Facilitaire Dienst. De producent leverde de kaarten niet volgens afspraak waardoor de uitgifte aan studenten en medewerkers vertraging opliep.
Een groot deel van de passen kwam te laat, van zeker 150 studenten en medewerkers ontbreekt de kaart terwijl op enkele tientallen exemplaren verkeerde foto’s zijn geplaatst. Gedupeerden krijgen tijdelijk een blanco pas. De hogeschool en de participerende bedrijven onderzoeken waar fouten zijn gemaakt. Anderhalve week na de start van de uitgifte moet eenvijfde van de studenten en medewerkers de nieuwe pas nog ophalen.
De nieuwe kaart is ingevoerd vanwege de euro en is zowel te gebruiken aan de Hogeschool ’s-Hertogenbosch als de Hogeschool Brabant. Studenten en medewerkers van de locaties Breda en Etten-Leur kunnen hun nieuwe pas medio januari volgend jaar ophalen. In Tilburg is de verstrekking deze week begonnen. (GR)