Vrouwen nog steeds niet aan de bak op Hogeschool Brabant

Het aantal vrouwen in een hogere functie blijft in het hbo als geheel al flink achter, maar de Hogeschool Brabant scoort op dit punt al jarenlang helemaal ver onder het gemiddelde. Ook volgens de meest recente cijfers van de HBO-raad is er aan de Hogeschool Brabant voor vrouwen nog een wereld te winnen. In 2000 maakten vrouwen aan de Hogeschool Brabant slechts 7,8 procent uit van de groep medewerkers die volgens schaal 13 of hoger worden gesalarieerd. Dat is een van de laagste percentages in het land. Het gemiddelde ligt op 16,2 procent.
Dat het ook anders kan bewijzen met name de Hanze Hogeschool in Groningen (27,2 procent), de Ichtus Hogeschool (31,7 procent) en de Hogeschool van Amsterdam (35,7 procent). Ook de partner-instelling Hogeschool ‘s-Hertogenbosch blijft bij die scores ver achter, maar doet het met 11,6 procent althans iets beter dan de Hogeschool Brabant. (FS/HOP,FG)