“Museumjaarkaart voor personeel Hogeschool ‘s-Hertogenbosch”

Personeelsleden van de Hogeschool ’s-Hertogenbosch krijgen van de werkgever een Museumjaarkaart als nieuwjaarspresentje. Na afloop van de nieuwjaarsreceptie, gisterenmiddag, werd het cadeautje uitgereikt. De kaart geeft een jaar lang gratis toegang of korting bij honderden musea in Nederland. De nieuwjaarsreceptie van de hogeschool werd door zo’n 250 medewerkers en oud-medewerkers bezocht.
Frans van Kalmthout, vice-voorzitter van de Raad van Bestuur, stond in zijn speech stil bij de gebeurtenissen van het afgelopen jaar. Hij memoreerde aan de vorming van de Stichting Brabantse Hogescholen, de instelling van de academies, de hogere plaats in de Keuzegids en de start van nieuwe opleidingen. Als minpunten noemde hij de brand in de Kunstakademie en de moeizame invoering van de nieuwe chipkaart.
Dit jaar zal de Raad van Bestuur zich onder meer gaan buigen over een nieuw strategisch plan, het bachelor/master-model en de inrichting van het gebouw, dat na zeven jaar ‘op een aantal punten aangepast gaat worden’. (GR)