Bestuurders HBO-raad stappen op

Drie leden van het Bestuur van de HBO-raad zijn vanmorgen opgestapt naar aanleiding van de uitkomsten van het accountantsonderzoek naar fraude bij inschrijvingen. De collegevoorzitters Deddo Houwen (Hanzehogeschool Groningen), Henk de Greef (Hogeschool van Utrecht) en Maarten Koeman (Saxion Hogeschool IJselland in Deventer) hebben hun zetel in het bestuur ter beschikking gesteld. Zij geven leiding aan hogescholen die volgens het rapport in de fout zijn gegaan.
Ook Lein Labruyère van de Raad van Bestuur van de Hogeschool Inholland stapte op, maar dat was omdat zijn termijn erop zat.
Er zijn twee nieuwe bestuursleden gekozen: Marianne Dunnewijk van de Hogeschool Zuyd, en Norbert Verbraak van Fontys. De overige zetels zijn nog vacant. (FG)