GroenLinks grootste partij bij schaduwverkiezing

GroenLinks is met 10 stemmen de winnaar van de schaduwverkiezing aan de Hogeschool ’s-Hertogenbosch. De VVD en Leefbaar ’s-Hertogenbosch en Rosmalen belandden op een gedeelde tweede plaats met elk 7 stemmen. Het CDA en de PvdA mochten ieder rekenen op 5 stemmen en staan gezamenlijk derde. Bosch Belang en D66 moesten het doen met elk 2 stemmen. Niemand had een stem over voor het Rosmaals Belang en de Stadspartij.
Dit is de uitkomst van een stemming na afloop van het verkiezingsdebat, dat vanmiddag gehouden werd aan de Hogeschool ’s-Hertogenbosch. Vertegenwoordigers van alle partijen die meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen debatteerden over studentikoze onderwerpen als voorzieningen in de stad, sluitingstijden van cafés en huisvesting. De verkiezingsbijeenkomst is georganiseerd door de gemeente ’s-Hertogenbosch en de Academie voor Management en werd door zo’n honderd personen bezocht. (GR)