Medezeggenschapsraad eist spoedoverleg over fraude-affaire

De Hogeschool Medezeggenschapsraad (HMR) van de Hogeschool Brabant eist spoedoverleg met de Raad van Bestuur over de hbo-fraudezaak. Aanleiding is de golf van publicaties in de media sinds gisterenmorgen voorzitter Leijnse van de HBO-raad meldde, dat sommige inschrijvingspraktijken van hogescholen niet door de beugel kunnen.
De HMR maakt zich met name zorgen over de connectie van een van de commerciële bv’s van de hogeschool met de bv Interact van de Hogeschool van Amsterdam. Interact wordt geleid door directeuren van het Bredase bureau O&O, dat onder vuur ligt in de fraudezaak. Gisteren werd via deze website bekend, dat de Raad van Bestuur een einde wil maken de joint venture van Hogeschool Brabant Bedrijfsopleidingen (HBB) bv met Interact. Alleen wanneer de O&O-directeuren bij Interact verdwijnen, zou de relatie mogen doorgaan.
HBB-directeur Casper van der Woude, bevriend met O&O/Interact-directeur Van Zwieten, liet weten het met deze beslissing van de Raad van Bestuur oneens te zijn en zich op zijn positie te beraden.
Ook is de HMR bezorgd over de reputatie van de Hogeschool Brabant nu die wordt genoemd in verband met laakbare praktijken. (FG)