Moederbedrijf van O&O tipte Raad van Bestuur over aandelen

Euroforum bv, het bedrijf dat het vorig jaar bureau Opleiding & Ontwikkeling (O&O) overnam heeft vorige week de Raad van Bestuur van de Hogeschool Brabant ingelicht over de financiële belangen van twee directeuren van de hogeschool in O&O. HEAO-directeur Ron Schwiebert en directeur contractactiviteiten Casper van der Woude bleken in het verleden aandelenpakketten van het omstreden bureau te hebben bezeten. Zij werden in verband daarmee vrijdag op non-actief gesteld.
Euroforum, dat met O&O een kat in de zak heeft gekocht, pakt momenteel de voormalige bestuurders en aandeelhouders van O&O juridisch aan. Twee bestuurders, Van Lotringen en Hannen, die na de overname tot het O&O-bestuur toetraden, hebben namens het moederbedrijf Jan van Zwieten persoonlijk aansprakelijk gesteld. Van Zwieten was in 1996 de oprichter van O&O. (FG)