Vervolgonderzoek naar bv’s voor contractonderwijs

Er komt in aansluiting op het onderzoek naar fraude met inschrijvingen van Vlaamse studenten aan Nederlandse hogescholen een vervolgonderzoek naar de handel en wandel van InterAct bv en de daarmee samenwerkende instellingen. Dat heeft minister Hermans vanmorgen meegedeeld bij de presentatie van het frauderapport.
InterAct is de bv van de Hogeschool van Amsterdam waarin de commerciële activiteiten zijn ondergebracht. Het heeft een joint-venture met Hogeschool Brabant Bedrijfsopleidingen bv (HBB). Bij InterAct waren directeuren van O & O aangesteld. Van HBB was Casper van der Woude tot vorige week vrijdag directeur. Wegens verzwegen aandelenbezit in O & O werd hij op non-actief gesteld.
De Raad van Bestuur van de Hogeschool Brabant heeft het contract met de Hogeschool van Amsterdam, waarin de joint-venture met InterAct is geregeld, eerder al opgezegd per 1 september aanstaande. (FG)