Computerlokalen weer in gebruik

De studentencomputers in de lokalen C004 en C006 van de Hogeschool ’s-Hertogenbosch zijn weer in gebruik. Zo’n 15 studenten namen rond 12.30 uur het initiatief tot een schoonmaakactie, waarop de computers om 12.50 uur werden aangezet. De hogeschool besloot donderdagochtend de studentencomputers uit te schakelen, vanwege de grote hoeveelheid afval die achtergelaten wordt.
Dirk van Dinter, eerstejaars Bouwkunde, een van de studenten die zijn handen liet wapperen: ‘Eigenlijk is het een schande dat ik de rommel van anderen op moet ruimen. Maar ik kan het me uit het oogpunt van de school wel voorstellen dat ze iets ondernemen, want het is echt een puinhoop.’
Ad Vogels, hoofd van de dienst Informatica, Beheer en Ondersteuning (IBO), toonde zich tevreden over de maatregel. ‘Ik weet dat het geen populaire daad van ons is om de computers uit te schakelen, maar hopelijk zet het wel zoden aan de dijk. Desnoods houden we vaker zo’n actie. Niet alleen in de computerzalen is het vaak een bende, maar ook in andere delen van het schoolgebouw laten studenten troep achter. Dat moet eens afgelopen zijn’, zegt Vogels. (DvB)