Onzekerheid over start Communicatie in september

Het is niet zeker of de opleiding Communicatie in september van dit jaar aan de Hogeschool Brabant kan beginnen. Er moeten tenminste dertig aanmeldingen zijn voor de nieuwe opleiding, anders gaat deze pas in het studiejaar 2003-2004 van start. Dat is bepaald door de stuurgroep van Communicatie. Half april wordt een definitief besluit genomen.
De aanmeldingen bij de Informatie Beheer Groep in Groningen voor de nieuwe opleiding blijven achter bij de verwachtingen. De bedoeling was dat er in september 50 tot 75 eerstejaars aan de opleiding zouden beginnen. Het aantal blijft nu steken op vijf.
Gabriëlle Wezenaar, projectleider van de opleiding, denkt dat er verschillende redenen zijn voor het achterblijven van de aanmeldingen. ‘Het is een nieuwe opleiding, waarvan het programma nog niet vaststaat. Dat kan voor mensen een reden zijn om te kiezen voor een gevestigde opleiding. Bovendien weten veel mensen niet dat de HEAO Breda een opleiding Communicatie aanbiedt.’
Wezenaar heeft er vertrouwen in dat het aantal aanmeldingen gaat oplopen. ‘Misschien is dat wishful thinking. Momenteel zijn we druk bezig met werven, we gaan bijvoorbeeld bij decanen langs om te vertellen dat we er zijn.’
Wel staat vast dat Communicatie komend studiejaar of in 2003 gevestigd wordt in het gebouw van de Faculteit Techniek & Natuur aan de Prof. Cobbenhagelaan in Tilburg. De opleiding krijgt daar eigen lokalen en studieruimtes en maakt verder gebruik van bestaande faciliteiten. (SW)