PABO-studenten zamelen 6500 euro in voor War Child

Studenten van de PABO in Breda hebben 6500 euro bij elkaar gebracht voor War Child. Tijdens de themaweek zetten ongeveer honderd studenten zich in voor de organisatie die hulp verleent aan kinderen in door oorlog getroffen gebieden.
Alles was mogelijk, zolang het maar geld opleverde. Zo fietste tweedejaars Martijn van Belzen naar Parijs, liet Susanne Pijpstra haar haren afscheren en organiseerden studenten een feest in café ’t Hart van Breda, waarvan de opbrengt naar War Child ging. OALT-studenten verkochten zelfgemaakte broodjes in de kantine van de PABO. Het initiatief hiervoor kwam van de studenten zelf, omdat de OALT geen themaweek heeft.
Op vrijdag 15 maart werd de themaweek afgesloten met optredens van het PABO-koor en de PABO-band. Een vertegenwoordigster van War Child nam het bedrag in ontvangst. Het idee voor de inzamelactie voor War Child is het eerste project van Wakker Worden, een projectgroep van vijf studenten die de PABO weer ‘leefbaar’ wil maken. (SW)