Studenten organiseren filmfestival in Breda

Studenten van de Academie St. Joost organiseren op 17 en 18 juni een filmfestival in theater De Avenue in Breda. ‘Teek, film en animatiefestival’ is een initiatief van studenten van de afdelingen Audiovisuele Vormgeving en Animatie van de kunstacademie.
Omdat de studenten het evenement jaarlijks willen herhalen hebben ze de Stichting Teek opgericht. Volgens voorzitter Marijke de Bie, derdejaars Audiovisuele Vormgeving, wil de stichting met het festival bewegend beeld stimuleren in Breda. Er is volgens haar te weinig aandacht voor low budgetfilms. De leden van de stichting geven hun taak elk jaar over aan derdejaarsstudenten.
Het programma van het festival wordt ongeveer twee weken voor aanvang bekendgemaakt. De Stichting zal een keuze maken uit de afstudeerproducties van studenten van de kunstacademie. Daarnaast is het iedereen vrij om inzendingen te sturen. De films moeten aan twee criteria voldoen: ze moeten met een low budget zijn gemaakt en ze mogen niet langer duren dan twintig minuten. Ze worden vertoond op hetzelfde filmdoek, dat ’s zomers in het Valkenbergpark in Breda wordt gebruikt voor openluchtvoorstellingen. (RL)