Studenten organiseren herdenking Koerdische slachtoffers in Irak

De Koerdische studenten Walid Maho en Delshad Maghdid Mama (Afdeling Life Sciences) aan de Faculteit Techniek & Natuur (FTN) organiseren op 20 en 21 maart een tentoonstelling ter nagedachtenis aan Koerdische slachtoffers in Noord-Irak. Zij richten in het gebouw van de hogeschool in Etten-Leur een fototentoonstelling in en houden presentaties over schendingen van mensenrechten in het Midden-Oosten.
De studenten zijn enkele jaren geleden uit Irak naar Nederland gevlucht. Zij willen met de tentoonstelling begrip krijgen voor de moeilijke situatie waarin de Koerden zich bevinden, als volk zonder land. In Impuls nummer 13 vertellen zij hun persoonlijke verhaal en over de geschiedenis van de Koerden. (RL)