Studentencomputers uitgeschakeld wegens rommel

Blikjes, afgekloven appels, plastic boterhamzakjes, snoeprestanten, pakjes drinken en enkele Spits-kranten. Dit afval wordt er door de studenten achtergelaten in de computerruimten van de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch. Daarom is er op initiatief van Ad Vogels, hoofd van de dienst Informatica, Beheer en Ondersteuning (IBO), besloten om de 110 pc’s in de lokalen C004 en C006 op donderdag 28 maart tot 12.30 uur uit te schakelen.
Wanneer studenten de rommel zelf opruimen, kunnen ze vanaf 13.00 uur weer aan de computers werken.
Ad Vogels is de voortdurende rotzooi in de computerruimten beu. ‘Het zit veel mensen hoog. Niet alleen de studenten, maar ook docenten vinden het onprettig om les te geven in zo’n puinhoop’, zegt Vogels. De meeste studenten stonden donderdagochtend achter de actie. Eén student toonde echter weinig begrip voor de maatregel en dreigde de schoolinspectie in te schakelen. (DvB)