VVD favoriet bij Academie voor ICT & Management

Honderdrieënzestig Studenten van de Academie voor ICT & Management (AIM) in Breda brachten gisteren op de website van de AIM hun stem uit op hun favoriete partij in de Bredase gemeenteraad. De VVD kwam bij de schaduwverkiezing als grote winnaar uit de bus. 56 Studenten zetten een digitaal kruisje bij de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie. De partij Leefbaar Breda, voorheen De Parel van het Zuiden, bleef op ruime achterstand met 26 stemmen, op kleine afstand gevolgd door GroenLinks met 20 en het CDA met 19 stemmen. Nòg 3 studenten lieten zich niet beïnvloeden door de landelijke verkiezingscampagnes, en brachten hun stem uit op de lokale partij Breda ‘97.
De schaduwverkiezing was een initiatief van Jan van Vugt, docent aan de AIM en lid van de VVD-campagnecommissie in Breda. (RL)