Masteropleidingen met KUB en Universiteit Utrecht

De Faculteit Gamma gaat samen met de Katholieke Universiteit Brabant (KUB) in Tilburg en de Universiteit van Utrecht éénjarige masteropleidingen aanbieden.
Vanaf 2004 kunnen studenten kiezen voor de opleidingen Vrijetijdswetenschappen, Personeelswetenschappen en Beleid & Organisatie in Tilburg en voor Communicatie, Cultuur, Zorg & Welzijn en Vraagstukken van Arbeid, Management & Organisatie in Utrecht.
De Faculteit Gamma neemt op verzoek van de universiteiten onderzoekselementen op in het onderwijsprogramma. De universiteiten willen daarmee voorkomen dat het wetenschappelijk onderwijs dat hbo-studenten gaan volgen aan de universiteit, teveel afwijkt van het hoger onderwijs. In de keuzemodulen kunnen studenten kennismaken met aspecten van het wetenschappelijk onderwijs.
De masteropleidingen in het hoger onderwijs worden niet door het ministerie van Onderwijs bekostigd, de masters van universiteiten wel. Hogescholen gaan samenwerkingsverbanden aan met universiteiten, om de kosten voor student en instelling te drukken. (RL)