Opleiding HBO-Recht populair

De opleiding HBO-Recht, die in september van dit jaar van start gaat aan de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch, is erg in trek. Tot nu toe hebben zich bijna 170 scholieren aangemeld. Naar verwachting zullen er zo’n 200 studenten aan de studie beginnen. De Bossche hogeschool is de eerste in het land die met een dergelijke opleiding start.
Jan Welmers, adjunct-directeur van de Academie voor Management, staat niet te kijken van het groot aantal aanmeldingen. ‘Momenteel is er slechts een universitaire rechtenstudie. Een hbo-opleiding is een gat in de markt. Bovendien is het door de invoering van de tweede fase erg lastig om als havist naar het vwo te gaan. Wij maken het nu voor hen mogelijk om na de havo direct rechten te studeren.’
De hoge opkomst noopt de hogeschool tot het werven van twaalf extra docenten. Welmers verwacht dat er voldoende lokalen beschikbaar zijn om de klassen onder te brengen. (DvB)