30 mei BRESS-festival

Met een festival viert Studentensportorganisatie BRESS het 750-jarig jubileum van Breda. Op donderdag 30 mei vanaf 16 uur zullen op diverse locaties in de stad activiteiten plaatsvinden.
Op het Kasteelplein wordt een sportvloer van 24 bij 10 meter aangelegd voor hockey en basketbal. Daarnaast een zandbak voor beachvolleybal en beachsoccer. Aan het Spanjaardsgat komt vanaf de waterkant een 13 meter lange stormbaan te liggen vanwaar af de roeiwedstrijden starten. Op de Havermarkt wordt het Studenten Kampioenschap Darts gespeeld. Op een overdekt podium worden optredens en demonstraties verzorgd, onder andere in Capoeira en Jiu Jitsu. De dag wordt afgesloten met een optreden van de band LIJN 7 en een ‘Xi Climax Party’. (FG)