Civiele Techniek Tilburg wint Betonkanorace

Het team Trivioor/Hogeschool Brabant van Civiele Techniek in Tilburg behaalde tijdens de Betonkanorace op 25 en 26 mei in verschillende klassen de eerste prijs. Hun Bossche collega’s vielen buiten alle prijzen: een kano brak kort na de start in twee stukken. Een tweede was veel te zwaar: 395 kilo, terwijl sommige kano’s slechts 24 kilo wogen.
Roel Krol van het Bossche team: ‘We geven de moed niet op. Voor volgend jaar liggen de plannen al klaar: het beton moet zo geproduceerd worden dat het minder zwaar is, en niet onbelangrijk: er moet een roer op de boot om te kunnen sturen.’
Met in totaal vier kano’s wisten de Tilburgers in bijna alle categorieën de andere peddelaars achter zich te houden. Ze kregen daarvoor de overallprijs voor de best presterende school. Bovendien werden de studenten uitgeroepen tot het meest sympathieke en sportiefste team.
De Betonkanorace werd voor de 25e keer georganiseerd door het Baronie College in Breda en de Hogeschool Brabant, dit keer in Adventure World ’t Blauwe Meer in Loon op Zand. Deelnemers kwamen van hogescholen en universiteiten uit Nederland, België en Duitsland. (HvdV)