ECHO-awards voor Groningse en Leidse studente

Sahro Mohamed uit Somalië en de Turkse Marin Çitgez hebben donderdag 2 mei uit handen van minister Hermans van Onderwijs de ECHO-award 2002 ontvangen. Emine Akgöl, OALT-studente aan de PABO in Breda, zag de prijs aan haar neus voorbij gaan. Zij was door de directie van de PABO voorgedragen voor de ECHO-award.
Het Expertise Centrum allochtonen Hoger Onderwijs (ECHO) reikt de prijs jaarlijks uit aan ‘succesvolle allochtonen’ op hogeschool of universiteit. Sahro Mohamed, eerstejaars Culturele en Maatschappelijke Vorming aan de Hogeschool Leiden en Marin Çitgez, tweedejaars Geneeskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen, mogen beiden summerschool volgen aan de universiteit van Cambridge. De voordrachten voor de award zijn beoordeeld door een jury onder voorzitterschap van Tweede Kamerlid Mohammed Rabbae. (SW)