Hermans reikt ISO-Studentenprijs uit

Voor de derde keer looft de studentenbond Interstedelijk Studenten Overleg (ISO) dit jaar de Studentenprijs uit. Op 30 mei reikt demissionair minister Hermans de prijs – 3.000 euro – uit voor het beste ‘initiatief dat stimulerend is voor studenten’. De jury wordt voorgezeten door mr. E.M. d’Hondt, voorzitter van de koepelorganisatie van universiteiten VSNU.
Sinds 2000 reikt het ISO jaarlijks een prijs uit aan een project of initiatief dat stimulerend is voor studenten. In 2000 is de prijs uitgereikt aan de ‘Excellente Tracé’s’ van de Universiteit Utrecht, een programma voor getalenteerde studenten. Vorig jaar is de prijs toegekend aan ‘Demi Dubbel Teletijdmachine show’, een project van de TU Delft in samenwerking met Techniekmuseum Delft en de Hogeschool Domstad Utrecht. Hierin krijgen leerlingen van basisscholen de kans op een speelse manier kennis te maken met techniek.
De uitreiking vindt plaats tijdens de ISO Debatavond op 30 mei in de oude zaal van de Tweede Kamer in Den Haag.
Tot a.s. maandag, 27 mei kunnen initiatieven nog worden aangemeld. (FG)

Meer informatie: www.iso.nl