Student schrijft boek over China

Bart Veenstra, derdejaars student Hogere Informatica aan de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch, brengt een boek uit over zijn ervaringen in China. ‘China, de draak gevangen in een dagboek’ is een verzameling artikelen uit een reisdagboek. Veenstra schreef de verhalen tijdens zijn anderhalve maand durende China-trip.
De student had voor zijn reis niet de intentie om een boek te schrijven. ‘Om het thuisfront op de hoogte te houden, mailde ik dagelijks mijn ervaringen. Uiteindelijk heb ik alle artikelen herschreven en gebundeld. Zo is het boek tot stand gekomen’, zegt Veenstra.
De lezer wordt in het boek geïnformeerd over de Chinese cultuur. Van de communistische grote steden en de traditionele bergdorpen tot het moderne Hong Kong. Over zijn reis naar China maakte Veenstra ook de website www.chinaboek.com. Deze site bevat foto’s, informatie over het boek en gegevens van het land. (DvB)