Studenten drinken zich arm

Eén op de drie studenten ondervindt wel eens financiële problemen door zijn of haar drinkgedrag. Dit blijkt uit een enquête van Havana, het weekblad van de Hogeschool van Amsterdam.
Aan 102 studenten werden vragen voorgelegd over hun uitgavenpatroon en de gevolgen van het uitgaan voor hun studie. Van de ondervraagde studenten zegt 35 procent dat hun uitgaanspatroon ze soms in de financiële problemen brengt. Ruim 45 procent van de ondervraagde studenten zegt meer dan honderd euro per maand aan drank uit te geven. Een kwart zit op 51 tot 100 euro, de andere 25 procent spendeert 26 tot 50 euro in het café. Slechts 5 procent geeft nul tot 25 euro uit. Volgens het Nibud geven studenten gemiddeld 23 tot 34 euro per maand uit aan uitgaan.(YE)