VVD en LPF favoriet bij AIM-studenten

De VVD en de Lijst Pim Fortuyn (LPF) zijn bij de digitale schaduwverkiezingen voor de Tweede Kamer, op 14 mei op de Academie voor ICT & Management (AIM) in Breda, als winnaar uit de bus gekomen. De VVD behaalde 58 stemmen, 21% van het totaal.
De partij wordt op de hielen gezeten door LPF, die 56 aanhangers telde (20%). Derde partij is het CDA met 40 stemmen (14,5%).
GroenLinks krijgt van 32 studenten het vertrouwen, terwijl de nieuwe partij Leefbaar Nederland 11 stemmen krijgt. De PvdA moet in de peiling, met 15 stemmen, D66 (22 stemmen) en de SP (24) voor zich dulden.
Sommige studenten zien de partij van ‘Minister van Feest’ Johan Vlemmix graag in de Tweede Kamer. Zijn Partij van de Toekomst mag op de AIM rekenen op de steun van vijf feestneuzen.
In totaal brachten 276 studenten op digitale wijze hun stem uit. (RL)