Deeltijd-HEAO Breda start Master of Marketing

De deeltijdopleiding Commerciële Economie (CE) van de HEAO Breda start volgend studiejaar als eerste met een officiële reguliere mastersopleiding in deeltijd. Vanaf augustus kunnen vijftien studenten de opleiding tot Master of Marketing volgen. De HEAO werkt hiervoor samen met het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA).
‘We willen studenten een compleet studiepakket aanbieden’, zegt Jan van Wijk, hoofd opleidingen CE/MER/SB deeltijd. ‘Dus eerst een bacheloropleiding en daarna een masteropleiding. Het is een vervolgtraject voor studenten met een afgeronde CE-opleiding.’ De opleiding Master of Marketing richt zich met name op studenten met een marketingopleiding op minimaal hbo-niveau en ten minste drie jaar relevante werkervaring.
Studenten Master of Marketing leren volgens het ‘learning while doing’ concept, het duale leren. Daarnaast ontwikkelen ze competenties als integrale beroepsvaardigheden, marketinggerichte kennis en vaardigheden en doen ze onderzoek naar trends in de marketing die toepasbaar zijn op de markt waarin de student werkt, om zo de marketingfunctie binnen zijn of haar organisatie te actualiseren of bij te stellen.
Docenten van de opleiding Master of Marketing zijn zowel afkomstig van het NIMA, als uit de hogeschool zelf. Ook deskundigen uit het bedrijfsleven participeren in het mastertraject. De opleiding wordt opgenomen in het kandidaatsregister van de Dutch Validation Council, het accreditatieorgaan van masteropleidingen in Nederland.
De eerste groep studenten, die in augustus start, rondt hun opleiding af in december 2003. De studenten mogen dan de titel Master of Marketing (MM) achter hun naam voeren. ‘Er is nog plaats voor enkele studenten’, zegt Van Wijk. (SW)