“Integrale Veiligheid start met ‘klein klasje’”

Het aantal studenten dat de nieuwe opleiding Integrale Veiligheid aan de Hogeschool ’s-Hertogenbosch wil volgen is beperkt. Momenteel hebben zich zeven studenten aangemeld. Dat zullen er in september wel enkele meer zijn, maar de opleiding start met een ‘klein klasje’, zegt projectleider Frans Traa.

De opleiding Integrale Veiligheid begint in september voor het eerst in Den Bosch en de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden. De hogescholen kregen pas in april toestemming van de minister. Eerder wees hij alle zeven aanvragen voor Integrale Veiligheid af. De hogescholen in Den Bosch en Leeuwarden zijn tegen deze beslissing in beroep gegaan, waarna de minister alsnog akkoord ging.
Door de late start konden de hogescholen pas in een laat stadium studenten werven. Projectleider Traa verwacht dat de instroom van mbo’ers in februari het totaal aantal Bossche eerstejaars studenten Integrale Veiligheid op 30 tot 40 personen zal brengen. ‘Dat is voldoende om het traject de volgende drie jaar in te gaan.’ (GR)