“‘Jubiläumsfeier’ International Business and Languages”

‘Fiesta Conmemorativa’, ‘Jubiläumsfeier’, ‘Dixième anniversaire’ en ‘Jubileumfeest’. Affiches in verschillende talen maken melding van het feest vanwege het tienjarig bestaan van de opleiding International Business and Languages (IBL) van de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch. Op donderdagavond 13 juni viert de opleiding dit jubileum in sociëteit De Boulevard, naast het gebouw van de hogeschool.

Het is een besloten festijn. Uitgenodigd zijn studenten, personeel, oud-studenten en –docenten alsmede docenten van de andere opleidingen van de Academie voor Marketing en Internationaal Management. De organisatie verwacht zo’n vierhonderd gasten.
De opleiding heeft voor de feestgangers een cadeau in petto. ‘Wat dat is wil ik niet verklappen. Ik wil alleen kwijt dat een foto van het docententeam er een onderdeel van is’, zegt docent en medeorganisator Bob van Leur. Een probleempje zijn de studenten die verplicht een deel van de studie in het buitenland volgen. Zij kunnen het feest niet meemaken. ‘Maar zij krijgen als zij terug zijn van de stage alsnog het cadeau.’
Het moet een spetterend feest worden met live muziek en een dj. De hapjes benadrukken het karakter van IBL. ‘We beperken ons niet tot pinda’s en kaas, maar in de hapjes brengen we de i van internationaal tot uitdrukking.’ (GR)