Raoul Wassenaar wint Lucasprijs

Raoul Wassenaar, vierdejaarsstudent Grafische Vormgeving aan de Akademie voor Kunst en Vormgeving in Den Bosch, heeft de Lucasprijs gewonnen. Hij kreeg de prijs vrijdagmiddag na de diploma-uitreiking in een bomvolle kantine van het gebouw van de Akademie van cultuurwethouder Roderick van de Mortel.

De gemeente Den Bosch looft de prijs, die bestaat uit een geldbedrag van vijfduizend gulden, elk jaar uit aan de meest veelbelovende student. In het juryrapport staat dat Wassenaar geëngageerd is en hij toont een ‘heldere stellingname ten opzichte van het vakgebied’.
Wethouder Van de Mortel zei in een toespraak dat de gemeente de hoogte van het bedrag van de Lucasprijs gaat verhogen. Hij benadrukte het belang van het bestaan van de Akademie voor Kunst en Vormgeving in de gemeente.
Vierdejaarsstudent Cas Hutten ontving tijdens de bijeenkomst de Scriptieprijs. Zijn afstudeerwerkstuk Secundair handelt over secundaire oorzaken bij beslissingen bij het maken van kunst.
De eindexamenexpositie van de eenenvijftig afgestudeerden is tot en met donderdag 20 juni te bezichtigen in het Kunstakademiegebouw aan de Onderwijsboulevard in Den Bosch. De catalogus is per intekening tegen betaling van vijf euro te bestellen. (GR)