Studenten winnen reis naar Johannesburg

Marijn de Jonghe, tweedejaarsstudent Culturele & Maatschappelijke Vorming in Breda en Onno Stofberg en Marco Willems, studenten Milieutechnologie Plus aan de HAS in Den Bosch, hebben met een project over duurzaamheid een reis naar Johannesburg gewonnen. Ze zijn van 26 augustus tot en met 4 september te gast bij de tweede Wereldtop over duurzame ontwikkeling in Zuid-Afrika.
De prijs werd uitgeschreven door het Centrum voor Internationale Samenwerking (COS) Midden en West Brabant, een organisatie die zich inzet voor vermindering van armoede, bevordering van democratie en respect voor mensenrechten en die een bijdrage levert aan duurzame ontwikkeling en een leefbare multiculturele samenleving.
In opdracht van COS en de gemeente Breda ontwikkelden de studenten een themaweek over duurzaamheid voor basisscholen in Breda. Via bestaande organisaties verkregen de studenten infomateriaal over onder andere de multiculturele samenleving, waterverbruik, afvalverwerking en voeding, om een lesweek in te vullen. Het project, ‘Duurzame basisscholen Breda’ geheten, is door de gemeente Breda opgenomen in de Milieuvisie 2015. Daarin stippelt de gemeente het milieubeleid voor de komende jaren uit. (RL)