Studentensport naar Koning Willem I College

De studentensportorganisatie LVS (Lichamelijke Vorming en Sport) verhuist in februari 2003 naar het Koning Willem I College aan de Onderwijsboulevard. De LVS blijft tot die tijd gehuisvest in een dependance van de HAS Den Bosch aan de Baden Powellstraat. Dit gebouw wordt over een half jaar afgestoten als de HAS volledig zijn intrek neemt in de nieuwbouw aan de Onderwijsboulevard. Hierin zijn geen sportvoorzieningen.
De Hogeschool ’s-Hertogenbosch, andere hogescholen en het Koning Willem I College hebben bij de gemeente aangedrongen op een studentensportcomplex. ‘De gemeente wil niet meer bijdragen dan wettelijk verplicht is. Dat betekent éénderde deel van wat het nieuwe sportcomplex zou kosten. Voorlopig zit er dus weinig schot in de zaak. Met het Koning Willem I College is afgesproken dat we voor onbepaalde tijd van zijn voorzieningen gebruik mogen maken’, zegt Ton Perlo, hoofd van de LVS. (KvdL).