Wageningse Wek-week wint studentenprijs

Schud studenten wakker, en laat ze actief worden naast hun studie. Met dat doel hielden acht Wageningse studentenorganisaties in mei een speciale Wek-Week. Op 30 mei wonnen ze er de landelijke ISO-studentenprijs van drieduizend euro mee. En: de actie leverde nieuwe vrijwilligers op.
Om meer mensen naast hun studie actief te krijgen, begonnen acht organisaties – van studentenbond tot muziekvereniging – samen een campagne. Dit mondde half mei uit in de Wek-week. Behalve debatten, een infomarkt en een groot feest was er ook een wekactie. Daarbij trok een grote groep studenten langs studentenflats en onderwijsgebouwen, om nieuwe vrijwilligers te werven.
In totaal kreeg het Interstedelijk Studentenoverleg zestien kandidaten voor de studentenprijs. Vijf daarvan waren genomineerd. Twee initiatieven die de prijs net misliepen, waren gericht op vergroting van de betrokkenheid van de studenten. Verder zat er ook een door studenten uitgevonden ‘agrorobot’ voor precisielandbouw bij, en een nieuw taal- en
rekenprogramma voor een basisschool voor zeer moeilijk lerende kinderen. Dit project was een initiatief van tweedejaars BI-studenten uit Breda. (FS/HOP)