Deeltijdstudenten matig tevreden over service

Deeltijders zijn niet erg te spreken over de dienstverlening van de Hogeschool ’s-Hertogenbosch. Zij geven de service lagere punten dan de voltijdstudenten. Dit blijkt uit een analyse van de tweejaarlijkse K&S-studentenenquête van het Bureau Innovatie & Kwaliteit.

Op een schaal van 1 tot en met 5 waarderen de deeltijdstudenten de openingstijden van het gebouw, winkel, secretariaat en servicebalie met een 2,6 (3,8 bij voltijdstudenten). De ondersteuning van de decaan oogst bij deeltijders een zuinige 2,9 (3,1 bij de voltijd) terwijl de dienstverlening van Bureau Informatie en Inschrijving eveneens een 2,9 (voltijd 3,2) scoort. Ook het assortiment van de kantine krijgt een magere 2,9 (voltijd 3,2). Over de prijs/kwaliteitverhouding van de kantine zijn de deeltijders minder streng: een 2,2 tegenover een 1,8 bij de voltijdstudenten.
Opvallend is verder dat de deeltijdstudenten hun opleiding een hoger punt geven dan de voltijdstudenten: een 7,2 tegenover een 6,9. De hogeschool als geheel wordt minder gewaardeerd: deeltijders geven een 6,5 en voltijders een 6,7. (GR)