Leon Kers (HIO) wint ontwerpwedstrijd logo medezeggenschapsraad

De Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad (GMR) heeft een eigen logo. De maker is Leon Kers, vierdejaars aan de Bredase opleiding Hogere Informatica. Hij won met zijn ontwerp de wedstrijd die de GMR had uitgeschreven. Morgen wordt de prijs, 100 euro, aan hem uitgereikt.
Het initiatief tot de wedstrijd was door enkele studentleden van de raad genomen. Het idee: de GMR wil zich beter profileren ten opzichte van de achterban, en daar kan een herkenbaar logo behulpzaam bij zijn. Een ontwerpwedstrijd zou de betrokkenheid extra kunnen vergroten.
Dat lijkt aardig gelukt, want niet minder dan 31 inzendingen kwamen bij de commissie pr & voorlichting van de raad binnen. Dertig daarvan waren afkomstig van studenten, slechts één van een docent.
De achtergrond van het uitverkozen logo bevat vier golvende vlakken die de harmonieuze samenwerking tussen de geledingen symboliseren. Centraal in het beeld: een gestyleerd oog dat voor de waakzaamheid van de medezeggenschapsraad staat. (FG)